over ons

Wij zijn Mus Laetus

18 jaar jong, maar met meer dan 75 jaar ervaring in business in het algemeen en ontwikkelen van nieuwe initiatieven in het bijzonder.
mus laetus over ons

Een greep uit de rijke geschiedenis:

  • In de jaren ’80 initieerden wij de grootste importeur van faxen in de Benelux. Vanuit het niets opgebouwd maakten wij dit bedrijf - overigens met hulp van een participant waardoor wij kennis maakten met de mogelijkheden die participatie kan bieden (‘100% van 100 is minder dan 51% van 1000’, een uitspraak van Drs. E.-J. Nederkoorn) - tot markleider in 1987 (Nielsen Dataquest). Het bedrijf werd in 1988 verkocht aan een beursgenoteerde onderneming.

  • Eind jaren ’80 stonden wij aan de wieg van de ontwikkeling van industrieterrein Abtspolder in Rotterdam. Dit door de komst van het Korean Trade and Distribution Center mogelijk te maken. Dit in samenwerking met Anthony Veder NV en met medewerking van Senter (ministerie van EZ) en de Gemeente Rotterdam.

  • Wij hielpen begin jaren ’90 de divisie Handel & Industrie van de Heijmans Groep om een van haar fabrieken de 180 graden ommekeer te laten maken van producent voor de professionele markt naar verkoper aan en producent voor de consumentenmarkt.

  • In de jaren ’90 ontwikkelden wij GIN, een bedrijf dat in 1997 verkocht werd aan twee private beleggers.

  • In 2015 ontwikkelden wij een grote speler in de markt van vergroening. In 2020 ging dit bedrijf ter ziele, veroorzaakt door de coronacrisis.

Zo maar een kleine greep.

Hieruit leerden wij:

  • Wat het is om een bedrijf van scratch op te bouwen tot een miljoenenonderneming en hoe daarbij de juiste participant te vinden die zowel met financiële middelen alsook met raad en daad. Een bedrijf (als voorbeeld) hielpen wij te verworden tot een miljoenenbedrijf met 47 werknemers en een omzet van NLG. 50 Mio.

  • Hoe onze weg te vinden in de mogelijkheden die Gemeentelijke, Provinciale en Landelijke overheden bieden indien hen een onderbouwd voorstel wordt gedaan.

  • Waar je op moet letten en aan moet denken als je de strategie van je bedrijf omgooit zonder daarbij je oude schoenen weg te gooien voordat je nieuwe ingelopen zijn.

Genoeg ervaring dus op diverse gebieden en reden genoeg om met ons in zee te gaan.